Update 01-04-2020


Beste leden,

De overheid heeft gisteren 31-03-2020 een nieuwe persconferentie gegeven. Tijdens deze persconferentie heeft de overheid besloten om de sluitingstermijn te verlengen van onder andere alle sportscholen. Helaas zijn wij hierdoor genoodzaakt om onze sportlocaties langer te sluiten, namelijk tot en met 28 april 2020. Wij hebben begrip voor deze situatie en wij begrijpen dat dit noodzakelijk is om de zorgcapaciteit niet te overbelasten.

Zolang wij genoodzaakt zijn om de deuren dicht te houden blijven we nieuwe video’s maken om jullie te voorzien van online trainingen zodat we elkaar toch kunnen helpen in deze moeilijke tijd.

Samen staan we sterk!

Met vriendelijke groet,

Het Fitland team

Update 28-03-2020


Beste clubleden,

Afgelopen week hebben wij jullie, onze trouwe clubleden, een mail gestuurd met betrekking tot de tijdelijke sluiting als gevolg van de Corona maatregelen. Wij willen jullie allen bedanken voor de vele positieve reacties. Dit doet ons en onze medewerkers goed.

De ontvangen reacties hebben ons een goed beeld gegeven van de wensen en gedachten ten aanzien van de geboden compensatie.

Daar wij de mening van al onze clubleden ten zeerste waarderen en wij een ieder zoveel mogelijk tegemoet willen komen, bieden wij u de volgende keuzemogelijkheden aan met betrekking tot uw abonnement:

  1. U blijft uw reguliere abonnementstarief betalen. U ondersteunt daarmee uw sportclub in deze bijzondere tijd.
  2. U blijft 50% van uw reguliere abonnementstarief betalen. U ondersteunt daarmee uw sportclub in deze bijzondere tijd.
  3. U zet uw abonnement op “bevroren” dit houdt in: dat wij niet incasseren.

Door op onderstaande link te klikken kunt u uw keuze online bevestigen.

https://fitland.nl/compensatie

De vorige regeling komt hierbij te vervallen m.u.v. de Wellnessvoucher deze ontvangt u uiteraard. Dit betekent dat de incasso’s in april worden aangepast aan uw keuze.  

  • Uw bevestiging heeft betrekking op de periode van 16 maart 2020 tot 1 mei (of eerder  indien er eerder sprake is van opheffing van de door de overheid opgelegde sluiting).
  • Voor keuze 3 geldt dat voor clubleden die in een lopende contractperiode zitten dat de contractperiode wordt verlengd met een zelfde periode als de periode van gedwongen sluiting. Bij keuze 1 & 2 loopt de contractperiode gewoon verder.
  • Bij geen keuze blijft het huidig abonnement met bijbehorend abonnementstarief actief.

Wij zijn inmiddels op al onze locaties drukdoende om de sportclubs gereed te maken voor heropening. We vervangen toestellen, er wordt geschilderd, schoongemaakt en zelfs verbouwd.

Dit alles natuurlijk met gepaste afstand tussen de medewerkers. Wij staan te popelen om weer sportief met u aan de slag te gaan.

Met vriendelijke groet,

Maarten van Kempen &  Teams Fitland, Jagyba en Van Unen

Update 21-03-2020


Beste clubleden,

Bijna al onze clubs bestaan 30 jaar of langer. Normaal altijd vol van leven en sportiviteit, maar op dit moment zijn het niet meer dan lege en verlaten gebouwen. Het coronavirus treft ons allemaal.

Wij vinden wel dat wij met u als trouw clublid in contact moeten blijven en zijn van mening dat een gepaste compensatie m.b.t. de betaalde abonnementskosten op zijn plaats is:

  • Voor alle abonnementen hebben wij besloten dat voor de periode 16 maart t/m 6 april (waarin wij van overheidswege gesloten zijn) wij een compensatie doen van 50% van het abonnementsgeld voor de betreffende periode. Wij zullen het verschuldigde bedrag verrekenen over de resterende maanden van dit jaar. De hoogte van het bedrag is uiteraard afhankelijk van het abonnementsgeld dat u nu betaalt.
  • Wij hopen u op deze manier voldoende tegemoet te komen. U zult begrijpen dat zelfs zonder activiteiten in de sportclub een groot deel van onze kosten gewoon door gaat. Mocht de overheid onverhoopt meer compenseren dan nu bekend, dan komt dat uiteraard ten goede aan u als trouw clublid.
  • Mocht de overheid besluiten tot een mindere compensatie, dan zullen wij alsnog de compensatie als bovenstaand hanteren.
  • Wij zullen u berichten na 6 april hoe bovenstaande administratief geregeld gaat worden.
  • Mocht er na 6 april een verlenging van de huidige Corona maatregelen plaatsvinden, dan zullen wij ons opnieuw beraden op een volgend passend voorstel.
  • Zodra onze Wellness Resorts weer open zijn willen wij iedereen een welverdiende ontspannen dag aanbieden in Wellness Resort Goes, Wellness Resort Roosendaal of de Wellnessboot in Mill (t.w.v . €30,50,-). U ontvangt daartoe van ons een niet-persoonsgebonden voucher.

Al onze medewerkers zijn druk bezig om u online te voorzien van leuke workouts. Wij begrijpen dat thuis sporten de nodige motivatie vraagt. Heeft u behoefte aan wat extra tips laat het ons dan weten via onderstaand mailadres. Wij zullen dan zorgen dat een van onze instructeurs met u contact opneemt om te kijken hoe hij/zij u extra kan motiveren.

Zodra er weer nieuws is zullen wij u informeren via mail en website. Heeft u zelf vragen en/of opmerkingen mail dan naar: info@fitland.nl

Wij zien uit naar het moment dat de sportclub weer open kan, weer vol leven en gezelligheid is en er weer samen wordt gesport. Voor nu kunnen we alleen maar zeggen: blijf gezond, ga dagelijks toch even naar buiten om te bewegen en pas goed op jezelf en elkaar.

En denk eraan: You never walk alone!

Met vriendelijke groet,

Maarten van Kempen

Update 18-03-2020


Beste leden,

Wij krijgen veel vragen over het stopzetten en/of tijdelijk bevriezen van het abonnement en het terugbetalen van de maandelijkse contributie. Door de uitzonderlijke omstandigheden waar wij ons allen in bevinden, hebben wij tijd nodig om hiervoor een passend antwoord te formuleren. In onderstaand overzicht de meest gestelde vragen met antwoorden om je te informeren over de Corona maatregelen, abonnementen en hoe je toch kan blijven sporten.

Met vriendelijke groet,

Het Fitland team

 

FAQ (Veelgestelde vragen)

1. Is Fitland geopend?​
Nee, al onze clubs zijn voorlopig gesloten van 16 maart 2020 tot en met 28 april 2020.

 

2. Hoe lang blijven de Fitland clubs gesloten?
De clubs zullen op last van de overheid in ieder geval gesloten blijven tot en met 28 april. Afhankelijk van hoe de situatie zich verder ontwikkelt kan deze datum veranderen.

 

3. Ik wil graag thuis trainen om fit te blijven. Hoe doe ik dat?
Op de social media kanalen van onze clubs zullen we regelmatig leuke oefeningen delen, houd onze social media kanalen in de gaten. Daarnaast hebben we tijdelijk een online trainingsplatform ter beschikking gesteld met meer dan 100 oefeningen die vanuit huis gedaan kunnen worden.

 

4. Krijg ik mijn lidmaatschapsgeld terug terwijl de clubs gesloten zijn?
Wij vinden wel dat wij met jou als trouw clublid in contact moeten blijven en zijn van mening dat een gepaste compensatie m.b.t. de betaalde abonnementskosten op zijn plaats is. Daar wij de mening van al onze clubleden ten zeerste waarderen en wij een ieder zoveel mogelijk tegemoet willen komen, bieden wij je de volgende keuzemogelijkheden aan met betrekking tot jouw abonnement:

  1. Je blijft jouw reguliere abonnementstarief betalen. Je ondersteunt daarmee jouw sportclub in deze bijzondere tijd.
  2. Je blijft 50% van jouw reguliere abonnementstarief betalen. Je ondersteunt daarmee jouw sportclub in deze bijzondere tijd.
  3. Je zet jouw abonnement op “bevroren” dit houdt in: dat wij niet incasseren.

Door op onderstaande link te klikken kun je jouw keuze online bevestigen.

https://fitland.nl/compensatie

  • Jouw bevestiging heeft betrekking op de periode van 16 maart 2020 tot 1 mei (of eerder indien er eerder sprake is van opheffing van de door de overheid opgelegde sluiting).
  • Voor keuze 3 geldt dat voor clubleden die in een lopende contractperiode zitten dat de contractperiode wordt verlengd met een zelfde periode als de periode van gedwongen sluiting. Bij keuze 1 & 2 loopt de contractperiode gewoon verder.
  • Bij geen keuze blijft het huidig abonnement met bijbehorend abonnementstarief actief.

Zodra onze Wellness Resorts weer open zijn willen wij iedereen een welverdiende ontspannen dag aanbieden in Wellness Resort Goes, Wellness Resort Roosendaal of de Wellnessboot in Mill (t.w.v . €30,50,-). Je ontvangt daartoe van ons een niet-persoonsgebonden voucher.

 

5. Fitland hanteert automatische incasso. Hoe gaat dit rond 20 maart terwijl de clubs dicht zijn?
Ja dat klopt, ook op 20 maart is automatisch geïncasseerd. Wij zijn ons bewust van dit ongemak voor onze leden, wij vinden dit erg vervelend. Wij spreken je aan op jouw loyaliteit en vragen om jouw begrip hiervoor. De incasso's vanaf april worden aangepast aan jouw keuze van punt 4.

 

 

6. Ik wil mijn lidmaatschap bij Fitland per direct opzeggen, kan dat?
Wat jammer om te horen dat je jouw lidmaatschap op wil zeggen! De huidige situatie is volgens onze Algemene Voorwaarden geen geldige reden om jouw lidmaatschap per direct op te zeggen. Wij hanteren de reguliere opzegvoorwaarden waarbij je na het uitdienen van jouw contract met één kalendermaand opzegtermijn kan opzeggen.

 

Update 15-03-2020


Beste leden,

In verband met het Coronavirus gaan wij mee in het advies van het RIVM om fysieke contacten zoveel mogelijk te vermijden en sluiten we onze sportclubs en wellnessresorts (Vitae Wellnessresorts Goes en Roosendaal) tot en met 6 april 2020.

Wij vinden het heel vervelend dat je even niet in onze clubs kunt sporten maar zijn ervan overtuigd dat je begrip hebt voor deze noodzakelijke maatregel om de verspreiding van het virus te beperken. In verband met het sluiten van onze sportclubs geldt op dit moment voor al onze leden dat wij kijken naar wat passend is in deze situatie. Wij zullen je hier na 6 april verder over informeren.

Gebruik de energie die je normaliter in je training stopt voor jezelf en je omgeving zodat we met zijn allen zo snel mogelijk dit virus kunnen verslaan.

Momenteel zijn we met partijen in overleg om voor jullie een online training te realiseren. We houden jullie op de hoogte via onze website.

 

Met sportieve groet,

Maarten van Kempen

Blijf op de hoogte van Fitland

Meld je aan voor de nieuwsbrief