Wat is HIIT training?


HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het trainingsprincipe van HIIT is dat er door middel van intervals, in een korte tijdsduur een intensieve inspanning geleverd wordt. Met een HIIT training wisselen we intensieve oefeningen af met minder intensieve oefeningen of zelfs gehele rust.  

  • HIIT: Training door middel van intervals
  • CHILL (deel 1): CORE-training (10 minuten)
  • CHILL (deel 2): Stretching (20 minuten)

Wat zijn de voordelen van HIIT?

Met HIIT workout versterk je je hart, je stofwisseling krijgt een enorme boost, je verbrandt vet en wij kunnen de workout op maat samenstellen, zodat er altijd een HIIT workout is dat bij jouw niveau past.  

Na de HIIT gaat de les geleidelijk over in de CHILL-sessie. Dit gedeelte bestaat uit twee delen:

 

DEEL 1:  CORE-training (10 minuten).  De core bestaat uit 29 spieren die als het ware het corset van je lichaam vormen (bekken, buik en rugspieren). Elke beweging die je maakt wordt aangestuurd vanuit je core. Hoe sterker je core, hoe beter krachten worden gestuurd naar je boven en onderlichaam. Hierdoor verbeteren niet alleen je sportprestaties maar ook je dagdagelijkse bewegingen zoals tillen etc. 
 
DEEL 2: Stretching (20 minuten). Waarom? Flexibiliteit is de key. Door te rekken en te strekken worden je spieren flexibeler, en word je in zijn geheel soepeler. Dit maakt het sporten gemakkelijker en zorgt ervoor dat je eerder een betere houding aanneemt. En je raadt het al: een betere houding zorgt ook weer voor minder rugklachten, iets waar veel mensen last van hebben door het veelal zittende werk wat we doen. Daarnaast wordt de focus gelegd op de spieren die tijdens de HIIT getraind zijn. Dit resulteert in een heerlijk ontspannen gevoel aan het einde van je training.

Wil je de HIIT & Chill ook een keer zelf ervaren? Check dan snel ons groepslesrooster voor de verschillende dagen/ tijden. 

Fitland clubs met HIIT & CHILL

Blijf op de hoogte van Fitland

Meld je aan voor de nieuwsbrief