Bij Pilates draait het allemaal om controle, balans en precisie. Low impact trainingen met vooral grondoefeningen op rustige muziek. Pilates is niet te belastend, maar traint toch jouw hele lichaam en zorgt voor sterke en lange spieren en voor bewustwording van jouw lichaam en lichaamshouding. Je traint vanuit jouw kern, dat zijn jouw buik en heupen, en focust je op jouw ademhaling vanuit deze kern. Pilates is de ultieme sport wanneer je graag wilt afvallen en tegelijkertijd wilt ontspannen tijdens de training.

Tijdens de Pilates training vind jij de balans tussen jouw lichaam en geest en versterk jij jouw innerlijke core. Kernbegrippen zijn concentratie, spierkracht, flexibiliteit en evenwicht. Na een les van een uur loop jij stressvrij en ontspannen naar buiten. En dan ook nog eens met een betere lichaamshouding. We zien vaak een vermindering van nekklachten en rugklachten bij de deelnemers. Iedereen kan deelnemen aan Pilates, je hoeft geen ervaren sporter te zijn. Onze ervaren instructeurs helpen jou om de oefeningen goed uit te voeren en blessures hierbij te voorkomen. Je kunt zo vaak als je wilt deelnemen aan de Pilates training. Wij raden aan om de Pilates training met een krachtigere training te combineren voor een optimale sportcombinatie. Wij zorgen voor een matje om op te trainen. Neem zelf comfortabele sportkleding en -schoenen, een flesje water en een handdoek mee.

We beginnen de training met een warming-up om de spieren op te warmen. Als de spieren warm zijn doen we spierverstevigende oefeningen. De basis van deze oefeningen ligt altijd in de core, maar de oefeningen hebben effect op jouw hele lichaam. We sluiten af met een cooling- down om weer tot rust te komen. Onze gecertificeerde instructeurs vernieuwen de training elke drie maanden, zodat de oefeningen nooit hoeven te gaan vervelen.