BodyStep is een combinatie van cardio- en krachttraining. Je beweegt op, naast en rondom de step. Dit is eigenlijk net als traplopen en veroorzaakt een hoge calorie- en vetverbranding. Het hele lichaam moet er tijdens de training aan geloven. Dit zorgt voor een betere conditie en spierversterking. Vooral billen en benen hebben baat bij de oefeningen, deze worden stukken strakker. Bovendien verbetert BodyStep jouw ritme, coördinatie en lenigheid.

In het kort

  • Meer kracht
  • Meer conditie
  • Voel je energiek en fit
Plan een gratis proefles

Waarom meedoen aan BodyStep?

Deze doelgerichte training is geschikt voor sporters van elk niveau. Jij bepaalt zelf je tempo en je kunt de step in hoogte verstellen. Het duurt altijd even voordat je helemaal aan de step gewend bent, maar als je op een lage hoogte begint en je focust op je voeten krijg je de oefeningen, met behulp van de motiverende trainer, vanzelf onder de knie. Door het in tempo op- en afstappen van de step verbetert jouw uithoudingsvermogen, versterkt jouw spierkracht, verstevigen jouw botten en krijg je een slanker lichaam. Deelnemers hebben het na afloop van de training vaak over een bevrijdend gevoel. Tijdens deze training haal je het beste uit jezelf door de energie van de meeslepende muziek, groepsdynamiek en trainers. De trainers van Fitland zijn gecertificeerd om les te geven in de Les Mills programma’s en geven jou dé tips om jouw training tot het uiterste te optimaliseren (denk bijvoorbeeld aan de juiste houding en aan het voorkomen van blessures). 

 

BodyStep_1920x1080_(1).png

Wat kan je verwachten van BodyStep?

De training bestaat uit een warming-up, waarbij de eerste stappen op de step gezet worden om aan de step te wennen. Daarna sporten we in twee intensieve pieken met beide een herstelfase. Vervolgens laten we alles los tijdens een party track en een speed track. Afsluitend doen we buikspieroefeningen en zorgen we dat we onze spieren stretchen. Elke drie maanden worden de choreografie en muziek van de training door onze trainers vernieuwd. Wij raden aan twee tot drie trainingen BodyStep per week te volgen. Zorg zelf voor comfortabele sportkleding en -schoenen, een flesje water en een handdoek.

BodyStep_1920x1080_(2).png

Doe gewoon een keertje mee!

Plan een gratis proefles

Blijf op de hoogte van Fitland

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Tevredenheid over Fitland

Laat weten wat je van ons vind
8,7

Dit cijfer is gebaseerd op de beoordeling van onze leden, die hun ervaring hebben gedeeld.