Yoga is een discipline van het hindoeïsme, dat staat voor vereniging. Namelijk de vereniging van lichaam en geest. Yoga heeft dus zowel fysieke als mentale voordelen. Door verschillende houdingen aan te nemen in hoge snelheid en intensiteit verbetert jouw conditie en verbrand je calorieën. Daarnaast verbetert jouw balans, spierkracht, lichaamshouding en lenigheid. Op mentaal gebied helpt Yoga je te ontspannen door middel van ademhalingsoefeningen. Je zal meer energie en minder stress ervaren. Ook hebben Yogi’s (beoefenaars van Yoga) vaak minder pijnklachten, depressies en angststoornissen en een lagere bloeddruk.

Yoga staat bij sommige mensen bekend als zweverig. Onze Yogales duurt vijf kwartier en is een echte work-out, waarbij je zeker zult zweten en calorieën zult verbranden. Je hoeft geen ervaring te hebben om deel te nemen aan de training. Onze gecertificeerde instructeurs doen er alles aan om jou te helpen de juiste houdingen aan te nemen en om blessures te voorkomen. Wij raden aan om Yoga in jouw trainingsschema te combineren met een krachtige training voor de beste resultaten. De Yogalessen worden ondersteund door rustgevende muziek en we gebruiken yoga matten, blokken en dekentjes bij de oefeningen. Zorg er zelf voor dat je comfortabele kleding draagt en dat je een flesje water en een handdoek meebrengt.

Onze Yogales begint altijd met een moment van stilte om bewust te worden van jouw ademhaling en van jouw mentale en fysieke gesteldheid. Daarna doen we oefeningen om het lichaam los en warm te maken. Dan kunnen we beginnen met de verschillende yogahoudingen, die we zowel staand als zittend of liggend uitvoeren. De les wordt afgesloten met ademhalings- en ontspanningsoefeningen. Onze ervaren instructeurs vernieuwen de oefeningen en de muziek elke drie maanden.

Yoga wordt aangeboden in de volgende clubs: